Avw

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Totto brun beter sig illa...

Av Elisabeth Bergman - 7 november 2011 16:32

Hmm...


Det här äe totto-brun, han är 4 år och brukar vara en väluppfostrad kille som mest påminner om en snäll farbror..


 


Men av någon anledning verkar det som om han har fått horn  


Började redan när jag skulle ta in honom från hagen, hästen som alltid kommer när man ropar drog i väg i full kareta genom skogen när jag kom... Grrrrr

Nåja, det var väl bara att gå och hämta honom, sagt och gjort.. En minut senare står jag men en häst galopperandes runt i skogshagen med ett grimskaft hängandes och slängandes.. Va f**n!!! Det har aldrigt hänt förut så det tog en stund innan jag ( ska erkännas, asförbannad) hämtade hästen.

Det tog ett tag att ta in honom men snart var han ren och fin och vi gick ut på plan.. Han var hoppig och kastig och tittig så det tog ett tag att få honom fin. Det fick bli en sån dag där man arbetar för att få hästen avspänd och när man kommer dit så avslutar man...

Har haft en annan tjej som ridit honom ett par gånger nu, undrar om det kan bero på det???


Nåja, nya tag i morgon


Hm.. som ett litet ps...  I dag har jag haft fullt upp en extra häst att ta hand om och möten på fm.. brukar vara dödstrött nu men... Kanske Agri+ funkar redan.. Orkar till och med att laga gottis mat och göra fruktsallad till efterrätt   


 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

7 november 2011 17:36

Nä nu är det så här förstår du AW .du har stulit min energi höhö ;-) för det har jag bestämt så du kan ju lämna tillbaka den *visslar lite oskyldigt*
Nä men skämt och sido Vad innehåller den där arga burken egentligen?
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Elisabeth Bergman

7 november 2011 18:33

Återkommer med en innehållsförteckning :D men skulle inte bli förvånad om det blir olagligt.. För det här ju nästan lustigt ;)

 
AnnaJ

AnnaJ

20 februari 2012 02:41

Vilken trevlig blogg du har! Har varit och hälsat på ett par gånger. Har precis börjat blogga själv :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Elisabeth Bergman

20 februari 2012 08:02

Hej Anna, Kul att du kikar förbi och lycka till med nya bloggen. Ska bli kul att se hur den växer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Bergman - 28 april 2012 12:31

Är så fruktansvärt less på att ha ont! Jag kan inte ha skor på mig, vilket innebär att jag inte kan göra något vettigt överhuvudtaget... Tillomed mina underbart fula rosa foppisar tar livet av min stackars tå. Det som är mest irriterande är att jag h...

Av Elisabeth Bergman - 27 april 2012 16:22

Som hästägare är livet inte en dans på rosor men eftersom vissa saker bara måste göras (krossade tår eller inte) får man ju helt klart försöka se det possitiva i det.   Även i dag blev en dag i fotvårdens tecken! Eftersom det regnat så var det ju...

Av Elisabeth Bergman - 26 april 2012 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev, massor har hänt (som vanligt när det gäller mig)  .   I måndags skulle jag ta lilla brun och åka upp till klubben och hoppa! Jag är ju egentligen väldigt hopprädd men hade äntligen kommit igång riktigt bra.. Så...

Av Elisabeth Bergman - 22 april 2012 14:40

Hos mig är det så att lördagar är bastudagar! Från halv två till fyra kan jag alltså inte nås på telefon eller få kontakt med på något annat sätt en att bege sig ner till bastun. Tänkte beskriva lite hur en bastudag går till.   Dagen startar ...

Av Elisabeth Bergman - 14 april 2012 11:40


Fick tag i världens sötaste ponnypannband!   Naturligtvis passade de inte mina storhästar men blev tvungen att köpa och testa endå.   75 kr/st eller 250 kr för alla 5!   Först till kvarn       Frakt tillkommer!  ...

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards