Avw

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 21:53

Hoppsan!


Det är svårt att jobba och få ngt gjort när man har en super förkyld kille hemma. Det är jobbigt i ett mamma hjärta när det är total täpp i näsan..

Han försöker dricka välling men då är det tungt att andas..

När den elaka mamman tar fram en näspray blir det ännu värre för nässpray är faktiskt dödliga vapen eller tortyrredskap. Då gråter man...

När man gråter så blir allt ....Värre!!!


och inget kan man göra för att hjälpa :(

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 19:08

Tänkte gå igenom lite produkter jag testat och även beskriva några som jag är nyfiken på..

Tänkte lägga in en om dagen ett tag framöver och börja med vad jag tycker om den och sen företagets beskrivning och andras beskrivning av produkten..

Passa på att köpa julklappar och födelsedags presenter tidigt  


   

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 19:05

 


ARGI+ 

- För dig som som vill orka mer
L-arginine & vitaminkomplex
L-arginine är en aminosyra som omsätter kväve i musklerna och ger mer energi, ökar därmed blodförsärjningen till hjärtat och kroppens muskler.
L-arginine är viktig för ämnesomsättningen i musklerna, där det energirika kreatinet framställs av arginin.
Det främjar sårläkning, sänker kolesterolet och ökar även fertiliteten hos män.
Det finns naturligt L-arginine i ost, mjölk och kött, framförallt i vilt. Vill du vara säker på att du får i dig vad din kropp behöver så drick ARGI+, den har allt.
En skopa om dagen så har du täckt dagsbehovet av vitamin C, D, K, B6,B12, Folsyra, L-arginine
Drick Aloe vera, Drick ARGI+ och ta fiskolja och kalcium med magnesium så kan du träna på helt andra nivåer.

ARGI+ är ett kosttillskott som har blivit en succé över hela världen och nu har den kommit till Scandinavien. Skillnaden mellan vår produkt och andras är stor eftersom den har mer än bara L-arginine.
 L-arginin är en viktig aminosyra för alla som rör sig och vill återhämta sig snabbare och få bättre resultat. Till skillnad från Aloe Vera som "städar" kroppen och kan ta olika lång tid, så verkar ARGI+ med en gång. Bästa effekt har man om man dricker Aloe Vera så kroppen kan tillgodose sig allt som ARGI+ innehåller.

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 17:58

Nu har jag kört i ett par dagar och resultatet kom på en gång! Jag har varit uppe från tidig morgon till sen kväll och verkligen laddat på.. Dom som känner mig vet att jag alltid har fullt upp! Koooonstant! Sen när klockan blir nio är jag död! Jag är uppe med 2 barn på morgonen varav en är 2,5 år och verkar proppa i sig ARGI+ om man mäter energin på den...

Hästar, ungar, träning, plugg, jobb, stall, ved och gård... Ja det kanske inte är konstigt att man slocknar innan nio på kvällarna.. Men det gjorde jag inte när jag käkade ARGI+, jag har gått och lagt mig runt midnatt och har orkat göra det som krävs på dagen.. Det har varit lättare att få motivation och ork att genomföra alla trista måsten. I dag tog jag inget för att testa vad som skulle hända.

Gissa vad... Jag är trött! jag vill bara lägga mig i soffan och sova!

I morgon blir det Argi+ jag ska träna vid 11,00 och lär vara fit for fight.. Sen blir det att göra klart inlämningsuppgiften i arbetsrätt och hitta ett hem innan jag ska förbereda allt och åka i väg till borlänge för planeringskonferans för distriktet. (Sv ridsportsförbundet) ska bli skoj och lär ju vara pigg!


För mig där jag är i mitt liv är min Energiburk värd varenda krona..


ARGI+

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 17:31

Jag har återigen varit på en tur i skogen på min fina bruna knäppgök... Riktigt vad som har tagit åt honom förstår jag inte... Världens snällaste och tryggaste lilla kille hoppar och far som en kängru..


2 gånger tvärstannade han och vägrade flytta sig en millimeter, det var bara att hoppa av och leda honom en bit och sedan hoppa upp igen.  


Sen alla skutt och kast fram och bak upp och ner.. Ha ha, inget fel på balansen i alla fall!

Det var farliga stenar, ännu farligare stubbar och inte att glömma de hästätande buskarna..

Precis utanför gården på hemvägen  var det ngt väldigt farligt hos grannen.. efter som det var skritt på lång tygel hann vi en bitt bort från gården innan jag fick stopp på honom....


En spännande tur men rätt intressant då han var riktigt fin mellan dårskaperna



Trisse och masse busar i hagen..  Gammal bild från 2010 

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 11:36

Nu har jag använt Aloes Propoliskräm och Veterinary formula i ett par dagar på Masse-bus ben!

Han hade ett ganska stort område med mugg. Alla småskorpor har försvunnit och det är bara en större kvar  

Jag har problem med mugg på honom varje höst när det är lerigt men det har aldrig blivit fint så fort innan..

Så jag är definitivt NÖJD!

Tidigare har jag använt allt ifrån grönsopa och MRS karledssalva till skillingaryds och specialtvål från apoteket.


Propolissalvan kostar 254 kr vilket jag tyckte var dyrt men den är så dryg att jag tror att den räcker 3 gånger så länge som de jag använt tidigare vilket jag betalat  M:R:S karledssalva 199 kr och ja vad kostar en grönsåpa?? 25??

Veterinary Formulan kostar 254 kr den åxå och är enligt mig väldigt prisvärd.


Fungerar åxå på sprukna tassar i vinter   

Av Elisabeth Bergman - 10 november 2011 11:12

Jag skrev ett inlägg tidigare där jag berättade om att det var många som gav sina hästar Aloevera dunk. Dvs flytande Aloevera i fodret. Det är många trav och galopptränare som ger det.

Jag tog bort inlägget, en av anledningarna var att efter att ha bett en väninna som är väldigt insatt i hästens matsmältningssystem och foderbehov att kolla upp om det var bra för hästen så konstaterade hon snabbt att hästar med fång-problematik och övervikt inte borde få Aloevera i fodret då det innehåller fruktos dvs fruktsocker.


 Jag använder deras produkter till både mig och mina barn och mina hästar. Men jag vill inte riskera att någon som läser min blogg med en fångponny ger sin häst en produkt som den kan bli dålig av.


När jag var ute på internet och sökte på ämnet hittade jag flera som skrev att deras hästar har fått finare päls och bättre hovar sedan dom börjat använda produkten. Även att de har börjat bygga muskler och blivit piggare... Det är jätte bra att det fungerar så för er och vill ni köpa produkten och ge den till era hästar så är det jätte bra. Det finns många positiva egenskaper med dunken säkert även för hästar annars hade nog inte folk gett sina hästar det..


Men ge det inte till hästar/ponnier med övervikt och fång!!!!


Drick det själv det gör jag  


Det finns en person som jag litar på när det gäller sånt som rör foder och hästar, Tusen tack för hjälpen i dag och alltid

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards