Avw

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Elisabeth Bergman - 14 november 2011 22:12

Kall kväll! I dag har ena pysslingen varit i väg på brottningsträning, han vill dit igen nästa vecka så det verkar ju vara lovande! Det blir helt enkelt att pallra in honom  och mini huliganen i bilen och åka då... Bara kul om han hittar ngt han gillar.. synd att det inte var att skotta snö eller bära ved  


Annars så är det om vithajar på tv så det blir kort kväll på bloggen i dag...

Av Elisabeth Bergman - 14 november 2011 17:46

I dag red jag riktigt kasst!


Totto brun var på dåligt humör redan när jag tog in honom och hoppade och flög om kring i gången... Katten var uppe på logen direkt ovanför och jagade och förde oväsen... Masse fjantade sig!


Tänkte att det blir att jobba övergångar på T-plan.. Men som sagt... jag var riktigt dålig i dag... Jag hängde i inner och han lekte ånglok.. Så jag jobbade på att släppa inner tygeln... och han drog i väg... Blä! började om igen...


Jobbade lite ställning och lite halter som blev mycket bättre.. Men det blev kort i dag eftersom ingen av oss verkade fixa ut problemet i dag


 


Totto brun och finaste Kåre-killen <3 älskad och saknad!

Av Elisabeth Bergman - 14 november 2011 11:17

Av de personer som hitils testat produkten har jag bara fått positiva komentarer!

Jag hade inte väntat mig något annat men vill ännu en gång påpeka både till er som redan köpt den och er som funderar på det...


Är ni inte nöjda så tar jag tillbaks varan och ni får pengarna tillbaks!


 

Av Elisabeth Bergman - 14 november 2011 08:33

Jag var en "normal" människa..

Jag hade ett normalt arbete ekonomi/administration tjänade runt 26 000kr i månaden. Hade med andra ord ett helt "normalt" liv. Jag har en man och 2 barn, jag bor på en gård med min familj och mina 2 hästar..


Det borde ju vara helt perfekt?


Bara ett par smärre problem...

Ont i ryggen, ont i fötterna konstant... stressknutor i skuldrorna.. Konstant!

Har barn och hästar, men... När ska jag njuta av dom? Det är mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem... Det var väldigt svårt att hitta motivation.

Fick en ny chef på jobbet... vi klickade definitivt inte... Jag tycker att det är jobbigt med osäkra människor, ännu jobbigare med osäkra människor som vill trycka ner andra för att verka vara bättre själv.

Deprimerad och tappade lusten till det mesta.. JAG VILL MEEEER!


Hur ville jag ha det då?


Jag vill ha ett eget fungerande företag utan chef, där jag kan arbeta de tider jag vill men fortfarande tjäna tillräckligt med pengar för att klara mig och familjen. Med ett eget företag kan jag utvecklas konstant.. Det blir aldrig rutin och tråkigt..


Jag vill ha tid med barnen och tid för min passion... hästarna!


Jag vill inte oroa mig för pensionssparande och pengar i framtiden... Det är tråkigt!


Jag vill ha tid att göra bra saker.. Jag skulle gärna engagera mig i tex kvinnojouren, men det finns ju aldrig tiiiiid!!!


ok, då har jag kommit fram till att jag vill ha ett eget företag där jag kan jobba med ngt som känns kul!


Jag spånade på affärs ideer... och hittade en jag tillslut gillade och trodde på...


Kontaktade nyföretagarcentrum, där kom första smällen... Det kommer att ta ungefär 2 år innan jag kan leva på det företag jag vill starta.... 2 år med lån??? Inte bara lån för att starta upp firman utan 2 års lån för att leva under tiden. Vi snackar alltså om ca 600 000kr.


Känns inte ok  


Men jag vill ju starta den...


Ja men då måste jag jobba samtidigt eller plugga.


Då kontakta en vännina mig, hon hade precis börjat att arbeta med Aloevera från forever och next generation...


Inte min grej tänkte jag genast! Jag gillade i och för sig produkterna, använde ett par sedan länge som jag gillade..


Jag insåg att jag hade ju faktiskt ingenting att förlora på att lyssna!

Jag är både stark nog att kunna säga nej om jag vill och intelligent nog att avgöra vad jag vill eller inte... så vad kan jag förlora på att lyssna på en affärsidé?  Jag är definitivt inte lättövertalad och jag är väldigt misstänksam av mig....


Man måste ju satsa för att vinna och ingen kommer att ge dig det du vill ha om du inte jobbar och är öppen för möjligheterna när dom kommer!


Jag kan väl säga att gillade vad jag hörde på den presentationen...


Det var inga lån på 600 000kr, det var inte att lära sig allt från början och göra sina misstag.. Man får ju hjälp med det mesta till och med att sälja produkterna  


Och man kan alltid välja... Hur mycket vill jag tjäna, hur mycket tid är jag villig att lägga? När vill jag jobba?


Om man pluggar kanske man inte har tid att lägga på utbildning och rekrytering? Men man kanske vill tjäna ett par extra 1000 lappar genom att rekomendera produkter till andra?

Man har ett val, hela vägen... Hur man vill jobba, när man vill jobba och hur mycket man vill tjäna..


Det är ett koncept jag gillar...


Man investerar inte flera hundra tusen, man betalar bara för de produkter man tar hem...


Det gillas åxå...


Jag kommer att uppnå mina drömmar och när jag har uppnått dom kommer jag nog fortfarande arbeta med Aloevera, bara för att det är så enkelt...


Jag vill tjäna pengar... Jag vill jobba med något som jag tycker är kul... Jag vill kunna jobba när jag vill och inte enligt ett schema... Jag vill vara min egen chef!


Vad drömmer du om?


Anna 070-478 15 26





Av Elisabeth Bergman - 14 november 2011 07:39

Kallt och djävligt....

Morgonen startade med att en vansinnigt grinig gubbe hade försovit sig... vaknade kl 6,00 i stället för 04,15...

Vanliga människor hade reagerat med att svära och muttra surt för sig själv (vilket hade varit helt ok). Min inte min gubbe inte... Hela huset vaknade av hans muttrande... då sover äldsta sonen på övervåningen med stängd dörr...

Låt oss säga att vi andra inte var på så himla bra humör vi heller när vi fick gå upp en timme tidigaer i ett kallt hus...

Linus är förkyld i dag åxå men jag funderar på hur länge man håller dom hemma? snorig och täppt i näsan, lite hostig, inge feber och föööör mycket energi? Hur länge får era barn vara hemma från dagis och skola vid förkylning?


jupp det var denna morgon det


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards