Avw

Alla inlägg under februari 2012

Av Elisabeth Bergman - 21 februari 2012 22:51

"2001 försökte Honda lansera bilen Honda Fitta i Sverige. Så småningom bytte de namn till Honda Jazz."



Dagens citat:


Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron.


Källa: Bert Karlsson


Den här dagen har inte varit en av mina bästa. Körde sönder bilen det första jag gjorde... sen har det bara fortsatt i samma stil. Satt i möte som drog ut på tiden, blev alltså sen att hämta på dagis och han var kvar till sist...

Lite kaos på äldste killens fridluftsdag då jag (och min sönderkörda bil) ansvarade för att få ett gäng ungar till skidbacken och hem igen.. Liften i backen pajjade så jag blev ju även sen till mötet..ÄH, vill inte ens tänka mer på den här dagen... struntar i den och förtränger den..


Ny dag i morgon

Av Elisabeth Bergman - 20 februari 2012 20:28

Jag tänker väldigt mycket, en hel del handlar om moral.. Göra rätt och göra fel.. Vad som är rätt och vad som är fel är inte alltid så enkelt.

Det handlar ju om bakomliggande orsaker, kringliggande omständigheter själva handlandet..


Komplicerat?


Ja lite, jag tänker som sagt var fööör mycket...


Äh, återkommer

Av Elisabeth Bergman - 20 februari 2012 08:08

Var ute på aftonbladet och surfade runt och hittade en "fråga relations experten" (typ eller ngt sånt) på svd.


Vad den gjorde på Aftonbladet Wendela vet i sjutton men läste flera av expertens svar som jag måste säga enligt mitt tycke är helt korrekta men väldigt självklara..


http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologen-svarar/allt-ar-bra-men-for-lite-sex_6822453.svd



Det som oroar mig är att... tror verkligen Killar/men /gubbar att om man kräver sex, tjatar om sex, blir elak och grinig om man inte får sex.... att sexlusten hos kvinnan ökar???  Att kvinnan till slut överhuvudtaget vill ha sex???

Allt som blir ett måste är något man undviker.


Jag kommer i håg när jag var liten, jag tyckte att det var jätte kul att städa, tvätta och tom diska. Damsuga var superskoj. Nu suckar jag bara djupt och gör det för att jag måste. Är det så han vill ha sitt sexliv? En kvinna som verkligen inte har lust men gör det för hon måste..


Att straffa en kvinna för att hon inte har samma sexlust som han har är ju absurt, men säkerligen vanligt.


En person jag en gång träffade förklarade för mig att det inte spelar någon roll vem som har störst lust. Det kan lika väl vara kvinnan. Det som ofta förstör förhållanden är att den med mest lust lägger över problemet på sin partner. Det är partnerns uppgift att lösa problemet. Genast minskar sexlusten hos partnern som ska ställa upp och hjälpa till, till slut finns ingen lust kvar utan bara motvilja och press. Och sen dröjer det ju inte länge förrens förhållandet är dött.


Var och en äger sin egen sexualitet.

Vill du ha mer sex än din partner så är det ditt problem att lösa. Aldrig hans eller hennes. Det är aldrig rätt att genom tjat, dåligt samvete metoden, tvång eller utfrysning försöka få sex. Det går inte att tvinga fram ökad lust men genom att försöka kan man förstöra den helt för en lång tid.


Efter en sökning hittade jag så fruktansvärt många länkar, ganska läskigt att det är så vanligt!


http://www.metro.se/halsa/tjat-om-sex-kan-doda-relationen/Objgej!22_1545-45/

http://dinarattigheter.se/vad-sager-lagen/vad-ar-sexuella-overgrepp/mer-om-valdtakt/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=787&artikel=4859017

http://www.vestibulit.com/blog/2010/03/studie-om-vestibulit/

http://www.sakraresex.se/Fragor-och-svar/Publicerade/Han-tjatar-om-sex/

http://www.umo.se/Sex/Sex-fast-man-egentligen-inte-vill/


sök själva så får ni se



Då kommer vi till del 2.


Vad är sex?

Ofta kan man höra de lite yngre utbrista att men de hade ju inte sex, det vara bara en avsugning...

Men vet ni vad, när någon inte har lust med sex just då, så vill den antagligen inte heller ge en avsugning heller.

För mig i alla fall är det en sexuell handling och har jag inte lust så har jag inte lust. Så svårt kan det väl inte vara att göra kopplingen?


over and out


Av Elisabeth Bergman - 18 februari 2012 19:38

I dag har varit en helt ok dag, Startade på morgonen med att ge hästar och ungar frukost. Sen gbar det i väg till Sveden för första löshoppningen på länge för lilla brun. Hm, det var första gången på länge för en massa saker för honom... Hoppning, åka transport, vara på nya ställen....


Tur att han är en liten sötnos


     


Kan inte vänta tills lille grå får hänga på :D

Av Elisabeth Bergman - 17 februari 2012 21:50

Kvinna i 40 års åldern knivhuggen till döds. Mitt i Malmö på öppen gata, på dagtid när hon hade 2 st små barn med sig. En man häktad, 45 års åldern "har" en relation med kvinnan.

Det är så sjukt hur man kan behandla sin "kärlek" så. Det handlar om makt, det handlar om att på alla möjliga och omöjliga sätt göra sin partner liten... Tappa självförtroendet. Det kan vara allt ifrån att kritisera allt det han eller hon gör, påpeka att han eller hon gör saker på fel sätt, alltifrån matlagning till städning och hur personen viker tvätten. Jämföra med hur exen var. Nedvärdera dens intressen, vänner, familj. Skämta på bekostnad av partnern. Förnedra. Att slå, skrämma. Störa sömnen. Helt enkelt att kontrollera genom att söndra. Militären är riktigt bra på dom strategierna men jag tror att meningen hos dem var att bygga upp människan igen.. Men... Kunskapen den har dom. Men vad händer då när partnern blir lack, den inser att det inte ska vara så här och bryter sig fri?? Hur lång är vägen från kritisera och nedvärdera till att höja handen? Hur lång är vägen från den höjda handen till att ta ett liv?


Jag kan ge en hundring på att någon i er bekantskapskrets blir utsatt för någon av dessa saker, kanske du själv?


http://www.varningstecken.n.nu



Av Elisabeth Bergman - 17 februari 2012 13:39

Har precis fått hem Forevers nya maskara, Det är sån efterfrågan att den tar slut direkt. Lyckades få hem 2 st och först till kvarn säger jag bara!

Av Elisabeth Bergman - 17 februari 2012 13:39

Har precis fått hem Forevers nya maskara, Det är sån efterfrågan att den tar slut direkt. Lyckades få hem 2 st och först till kvarn säger jag bara!

Av Elisabeth Bergman - 17 februari 2012 13:15

Men efter långt letande på vad som skulle falla mig i smaken gav jag upp... Det är inte så lätt, den ska gillas av 2 ungar åxå varav den ena inte gillar  fisk och är glutenallergiker.


Japp, det slutar med Taccos i kväll.. inte vad jag hade tänkt mig men.


Varma mackor på G till lunch sen mockning, kanske ska ta och jobba en litenbrun pålle i det vackra vädret.


Jag har en extrem lust att organisera och fixa och göra mig av med grejjer och packa undan saker som inte behövs.. Tror att det kan bero på att jag bestämt mig för att förändra mig. Att tillåta mig att må bra


Så... Snälla söta rara... Matlagningstips!!! Gott, lätt att laga Inga 4- timslånga rätter. Bör gå att göra glutenfritt och gärna med fisk som barn kan tycka om!


Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Skapa flashcards