Avw

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 22:12

Min sons lärarinna sa till mig och honom en dag att han behövde inte lära sig skrivstil, för enligt hennes bedömning skulle han inte klara av det...

Efter att jag förklarat för honom att man måste börja bokstaven från vänster och inte släppa udden från papperet ser det ut så här ett par veckor senare...


 


Säg inte till ett barn att det inte kan, visa istället hur den ska göra!


Min älskade unge

Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 22:06

Lovade tidigare i dag att jag skulle lägga ut lite tavlor som jag har målat....


here it comes!


 


Inte så vacker kanske men speciell då jag målade den åt min äldste son när han låg i magen och hade det bra.


 


Hm, hade jag varit smart hade jag vänt den åt rätt håll innan jag la in den men....


 


Även denna hamnade ju åt fel håll...


Men det här är en av mina hobbies som dyker upp och blir ett måste med jämna mellanrum!


over and out

Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 16:11

Såg ett inlägg här från en tjej som jag i mångt och mycket tror på... Det handlar om drömmar..
Man vill så mycket, och har så mycket att ge..
Men det är svårt att få andra att inse och vilja ha det man erbjuder. I bland ger man upp och fogar sig, man ger upp på den dröm man har.. Men den som inte vågar eller orka kämpa... vinner heller aldrig och når inte heller sin dröm...
Nästan alla har drömmar som dom aldrig gör något av, nästan alla vill ge av vem dom är och vad de tror på...
Det gäller att orka kämpa, och hitta de som behöver det man har att erbjuda.. ibland bara någon som tror på en.. <3


 

Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 15:41

Dagens produkt!


Nå, vad har jag hunnit testa den på hittils...


I somras på solbränna... check! svalkande och skön och jag tyckte att den hjälpte snabbt!

Brännsår på fingret...check! Fungerar utmärkt..

Kladdat på hästens sår på benet... check! Rengör ordentligt, på med jelly och lägg ett omslag!


Röd barnrumpa... check! det bästa jag använt hittils..

Munsår... check... nope, tyckte inte att det var ngn hit (däremot propolissalvan!!)


Det är vad jag hunnit med hittils, det är inte en salva man använder dagligen, men super bra att ha hemma om man har barn, (speciellt blöjbarn) djur överhuvudtaget och till sommaren...


Vad skriver då företaget om den???


Aloe Vera Gelly

”Plantan på tub” innehåller stabiliserad Aloe Vera Gel. Lugnar, mjukar upp och ger näring. Används på torr hud och för att dämpa ögonsvullnader, svalka solsveda och brännblåsor samt lindra klåda t ex efter insektsbett. 118 ml.


 

Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 09:14

Det finns saker som inte så många vet om mig... Tänkte bjuda på lite info...


Jag målar tavlor!

Ja, jag älskar att måla, jag älskar att ha en tom duk och fylla den med färg och form... Jag ritar ju åxå, man skulle kunna säga att jag använder allt material som jag har tillgängligt för att få ur mig all skit som samlas ihop på insidan...

Tänkte vara modig och lägga ut ett alster eller 2 under dagen :)


Av Elisabeth Bergman - 13 november 2011 08:39

Jag är en sån där tråkig människa som trivs aldra bäst med att vara just hemma!

Med ungar och hästar kaos och röra... Men det är här jag vill vara.

En katt i knät och Linus sittandes i fotöljen. Gubben snarkande i sängen och Jack spelandes på sitt TV-spel... en perfekt morgon!



Kotte på besök i köket! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards