Avw

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Bastudag!

Av Elisabeth Bergman - 22 april 2012 14:40

Hos mig är det så att lördagar är bastudagar!

Från halv två till fyra kan jag alltså inte nås på telefon eller få kontakt med på något annat sätt en att bege sig ner till bastun.

Tänkte beskriva lite hur en bastudag går till.


Dagen startar med att Yngste gentlemannen i huset bestämmer att det är dag. Det kan var allt mellan 05.00 till 08.00 oftast runt halv sju. Det är välling och blöjbyte tills unge herrn är nöjd och belåten framför disney jr och mamma kan gå ut och släppa ut hästarna till frukosten.


 


Efter det förtjänar man lite kaffe och bloggtid eller FB och andra viktigheter.

Efter ett tag brukar herre nr 2 den lite äldre huliganen i huset komma trampande ner för trappan..(ja gubben sover gärna till 11-12).


Dags att ta med sig minihuligan till stallet för bubbelblåsning och mockning och övrigt stallfix innan lunch och den efterlängtade bastun.


När lunchen är avklarad så tar man vändan till stallet så histarna åxå får sin lunch och pannrummet för eldning och sen bastun.


Det första man gör i bastun är naturligtvis att ta en öl och slita av sig kläderna. Snabb tvagning och in i värmen. är sitter man och njuter av ölen tills svetten rinner. Nästa dusch vända med skrubbning med borste och såpa och hår tvätt Forevers Aloe Vera shampoo och naturligtvis deras balsam som man låter sitta kvar i håret. Ska sanningen fram så tyckte jag inte om det första gången jag testade. Jag var van vid att håret skulle kännas mjukt och smidigt redan när man tvättade det och sköljde ur det. Det gör det inte med Forevers shampo och balsam.

Men när håret torkar efteråt så känns det underbart och känslan håller sig i ett par dagar!! Det gillas!



Innan man går in i bastun igen fyller man upp en balja med hetvatten och tar med sig fotfilen. Innan man stoppar ner fötterna i baljan smörjare man in fötterna med Heatlotion. Det får verkligen igång blodcirkulationen i fötterna och gör dom mycket lättare att fila.


 


Man stannar i bastun tillsfötterna är fina (en till öl kan åxå avnjutas) och man svettas rejält igen.


Ut i duschen och skölj ur balsamet ur håret och tvättar av sig igen lite snabbt. Nu kan man göra en peeling av både ansikte och kropp. Forevers kropspeeling går att ha i ansiktet åxå men jag kör Sonja i ansiktet och den vanliga på kroppen. Bara att skölja av sedan. Forevers Marinmask ska ju egentligentorka i ansiktet, men jag brukar massera in den i ansiktet och sedan gå in i bastun och låta den sitta kvar.. det pirrar i hela ansiktet och när man sköljer av den sedan finns det inget smuts i någon por överhuvud taget   man är len som en babyrumpa!


 



Efter en sån här bastning känner man sig som en ny människa! Ren från topp till tå!


Smörjer in händer och fötter med Propoliskrämen, det måste vara den bästa krämen någonsin! Ha, men så har den vunnit nästan alla bäst i test åxå.. Både aftonbladet och expressen och nu senast i Någon norsk tidning åxå.


 



Resten av kroppen smörjar jag faktisk in med en massagelotion i stället för vanlig hudkräm. Och ansiktet för vila med bara Sonjas Serum den kostar 455kr med fråga vem som hellst som har testat den... Den är värd varenda krona och räcker hur länge som hellst!


Bastu dag på mitt sätt!


Men nu måste jag faktiskt rekomendera folk att läsa en blogg här på bloggplatsen som jag fastnade för! Den är obehaglig som tusan men då kvinnofridsbrott är ett ämne som jag tycker är otroligt viktigt så fastnade jag för den.


oskrivbart.bloggplatsen.se   speciellt första inlägget fick mig att må illa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Bergman - 28 april 2012 12:31

Är så fruktansvärt less på att ha ont! Jag kan inte ha skor på mig, vilket innebär att jag inte kan göra något vettigt överhuvudtaget... Tillomed mina underbart fula rosa foppisar tar livet av min stackars tå. Det som är mest irriterande är att jag h...

Av Elisabeth Bergman - 27 april 2012 16:22

Som hästägare är livet inte en dans på rosor men eftersom vissa saker bara måste göras (krossade tår eller inte) får man ju helt klart försöka se det possitiva i det.   Även i dag blev en dag i fotvårdens tecken! Eftersom det regnat så var det ju...

Av Elisabeth Bergman - 26 april 2012 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev, massor har hänt (som vanligt när det gäller mig)  .   I måndags skulle jag ta lilla brun och åka upp till klubben och hoppa! Jag är ju egentligen väldigt hopprädd men hade äntligen kommit igång riktigt bra.. Så...

Av Elisabeth Bergman - 14 april 2012 11:40


Fick tag i världens sötaste ponnypannband!   Naturligtvis passade de inte mina storhästar men blev tvungen att köpa och testa endå.   75 kr/st eller 250 kr för alla 5!   Först till kvarn       Frakt tillkommer!  ...

Av Elisabeth Bergman - 11 april 2012 23:35


 

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Skapa flashcards