Avw

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Blahhhh

Av Elisabeth Bergman - 23 januari 2012 09:04

Jag det har blivet en liten paus i blaggandet ett tag. hela familjen har ju varit däckad i magsjuka  


Nåja, nu är vi alla på benen igen och redo att ta nya tag... Hoppas jag!


I går blev det en underbar tur på den bruna faran i skogen. Hanna och Prisse var med, det är dags för våra pållar att komma iform. Turen blev inte direkt enligt planen men lite spänning får man ju ta...

Tog en stig vi inte har ridit på länge och tog den åt fel håll.. Hästarna kunde behöva jobba lite backar så det verkade vara en riktigt bra ide... Meeeen, Avverkning av skog (kalhygge) snö och stormen (hette hon Gudrun?) tyckte helt annorlunda. Min mysiga stig uppför berget var försvunnen  

Nåja, det blev att fri rida i skogen och hoppa av och kolla hur marken verkade med jämna mellanrum.. Naturligtvis hamnade vi i en återvändsgränd men vindfällen och ett stooort dike.. Vi fick helt enkelt vända och försöka ta oss ner igen.. Hästarna hade i alla fall fått jobba i backar och snö även om det bara blev skritt... Men vi avslutade med en galopp över ängen till både hästar och ryttares förtjusan.


Hem och käka för att sedan ge sig av till pulka backen med ungarna... Lite fööör hårt för att ha varit rejält magsjuk.. Helt slut efter den dagen. Skulle ju ha varit i sthlm med Forever på underbara föreläsningar och massa skoj men men. Jag ville ju inte smitta ner hela styrkan  


Dagen går ut på att fixa histarna, skicka brev.. skulle varit in till Falun men vi får se hur det blir med det..


Måste säga tack gode gud för Heatlotion!!! Även vid magsjuka gör den undervärk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Bergman - 28 april 2012 12:31

Är så fruktansvärt less på att ha ont! Jag kan inte ha skor på mig, vilket innebär att jag inte kan göra något vettigt överhuvudtaget... Tillomed mina underbart fula rosa foppisar tar livet av min stackars tå. Det som är mest irriterande är att jag h...

Av Elisabeth Bergman - 27 april 2012 16:22

Som hästägare är livet inte en dans på rosor men eftersom vissa saker bara måste göras (krossade tår eller inte) får man ju helt klart försöka se det possitiva i det.   Även i dag blev en dag i fotvårdens tecken! Eftersom det regnat så var det ju...

Av Elisabeth Bergman - 26 april 2012 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev, massor har hänt (som vanligt när det gäller mig)  .   I måndags skulle jag ta lilla brun och åka upp till klubben och hoppa! Jag är ju egentligen väldigt hopprädd men hade äntligen kommit igång riktigt bra.. Så...

Av Elisabeth Bergman - 22 april 2012 14:40

Hos mig är det så att lördagar är bastudagar! Från halv två till fyra kan jag alltså inte nås på telefon eller få kontakt med på något annat sätt en att bege sig ner till bastun. Tänkte beskriva lite hur en bastudag går till.   Dagen startar ...

Av Elisabeth Bergman - 14 april 2012 11:40


Fick tag i världens sötaste ponnypannband!   Naturligtvis passade de inte mina storhästar men blev tvungen att köpa och testa endå.   75 kr/st eller 250 kr för alla 5!   Först till kvarn       Frakt tillkommer!  ...

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards