Avw

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Elisabeth Bergman - 28 januari 2012 18:51

Hur kasst är inte det? Man gör något som ska vara bra och nyttigt för kroppen... Den blir friskare ska orka mer, man blir smal och snygg. Jag lovar, har ju läst det i tidningarna typ varje dag i fleeera år.

Men när man väl tar tag i saken och tränar... inte bara en utan 3 gånger på en dag så straffar den här kroppen som man försöker vara såååå snäll mot en på ett sånt utstuderat sätt. Utstuderat frågar ni er? Ja, det är ju inte så att straffet för att man försöker ta hand om sin kropp kommer på en gång.. Oh nej!

Den smyger sig på med lite stelhet men efter en god natts sömn så slår den till. PANG!


 -Rör du dig ska du få, ha ha... Du trodde att du skulle få ta hand om mig???? Nej du damen lilla, små kärringar ska inte träna, du skulle ge faan i att träna dressyr på din pålle och att du sedan var med på ett fys pass på sonens brottningträning... Nu jäklar ska du få så att du vet att din plats är i soffan käkandes praliner..


Ja för det är så kroppen tackar ditt fina försök att ta hand om den. 3 dagar med intensiv smärta.. Sån smärta som gör att du vaknar om du råkar röra dig i sömnen..


Det är klart att man borde ge upp, ja du kroppen jag lägger mig i TV soffan och käkar praliner. Men eftersom man är lite smått dum i huvudet och faktiskt gillar att kriga mot saker starkare än sig själv så tar jag den här striden. HA ha ha, nu du kroppen... I dag är det bastu, jag har med en stor tub med världens bästa liniment (Heatlotion, Forever) nu ska vi se hur tuff du är efter en helkropps insmörjning i bastun   I morgon tar jag med ungarna och åker på familjeträning på sportlife i Falun. Bara så du vet kroppen... Det finns mer Heatlotion där den kom från vill du ha krig så varsigod! Måndagen hoppas jag på ett gym pass på förmiddagen och ett dressyrpass på eftermiddagen kanske även är med på sonens brottning bara för att djävlas på kvällen...


Lev väl ni andra jag är i krig

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards