Avw

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Nu jäklar...

Av Elisabeth Bergman - 19 januari 2012 19:51

är det dags att börja leva...


Vad är det igentligen man väntar på?


Det är så mycket jag ska ta tag i snart, men när faan är snart???

Jag lever nu, jag har bara ett liv och det kastar jag dag efter dag bort! Bara genom att tänka att det där ska jag minsan göra.. jag ska bara. och där mina vänner, där har vi hela problemet. Jag ska BARA! Varje gång den meningen dyker upp i mitt huvud kastar jag bort en chans att göra en sak jag vill.


Eller jag skull gärna ha gjort dittan och dattan, jaha? Men varför gör man då inte det då? Nej men jag ska BARA bli klar med det eller det först.. Men de där bara blir bara fler och när en ska bara är avklarad så dyker ännu fler ska bara upp!


Så vad har jag för önskningar just nu?


Jag vill sätta igång mina hästar.

Jag vill åka och träna både dressyr och hoppning.

Jag vill träna själv, 2 pass och ett gym varje vecka.

Jag vill hålla ett par träningspass varje vecka.

Jag vill testa att åka skidor (slalom) så jag kan åka med ungarna.

Jag vill göra iordning ridbanan.

Jag vill ha det välstädat och frächt hemma

Jag vill göra klart den kurs jag ligger och drar på.

Jag vill lista ut vad jag är riktigt riktigt bra på...

Jag vill bli duktig på att prata med människor.


Varför gör jag inte det då det är ju igentligen inte omöjligt nåt av det?

Jag är ju skitbra på att planera så det borde ju helt klart gå att få ihop det...


Ofta handlar det om att jag sitter och väntar på andra, att kolla hur de har planerat sin dag (hemma) så att jag vet vad jag har att rätta mig efter. Eller att vänta på att andra ska hänga på eller vara med på något. Så blir det inte av för att... diverse anledningar..


Men NEJ, jag lärde mig för länge sen att det inte går att vänta på andra.. Vill man något så lär man fixa det själv. Det här är inte elakt menat mot någon över huvudtaget men tyvärr så är det så.


Vill du resa så gör det, vill ingen hänga med... Nehe, va synd. Inse att du fixar det själv och vilken känsla när du inser att du inte behöver någon. Du kan ju helt själv!


Jag tänker inte slösa bort mer tid, tänker du?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Bergman - 28 april 2012 12:31

Är så fruktansvärt less på att ha ont! Jag kan inte ha skor på mig, vilket innebär att jag inte kan göra något vettigt överhuvudtaget... Tillomed mina underbart fula rosa foppisar tar livet av min stackars tå. Det som är mest irriterande är att jag h...

Av Elisabeth Bergman - 27 april 2012 16:22

Som hästägare är livet inte en dans på rosor men eftersom vissa saker bara måste göras (krossade tår eller inte) får man ju helt klart försöka se det possitiva i det.   Även i dag blev en dag i fotvårdens tecken! Eftersom det regnat så var det ju...

Av Elisabeth Bergman - 26 april 2012 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev, massor har hänt (som vanligt när det gäller mig)  .   I måndags skulle jag ta lilla brun och åka upp till klubben och hoppa! Jag är ju egentligen väldigt hopprädd men hade äntligen kommit igång riktigt bra.. Så...

Av Elisabeth Bergman - 22 april 2012 14:40

Hos mig är det så att lördagar är bastudagar! Från halv två till fyra kan jag alltså inte nås på telefon eller få kontakt med på något annat sätt en att bege sig ner till bastun. Tänkte beskriva lite hur en bastudag går till.   Dagen startar ...

Av Elisabeth Bergman - 14 april 2012 11:40


Fick tag i världens sötaste ponnypannband!   Naturligtvis passade de inte mina storhästar men blev tvungen att köpa och testa endå.   75 kr/st eller 250 kr för alla 5!   Först till kvarn       Frakt tillkommer!  ...

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards