Avw

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Min framtid känns ljus

Av Elisabeth Bergman - 4 januari 2012 21:09

”I work full-time to make a living, and I work part-time on my fortune”.


Ord från en vis man!


Vanligtvis jobbar du 40-50 timmar för att täcka dina månatliga utgifter. Jobba hemifrån deltid vid sidan om som nätverkare kan bli en början på att bygga en förmögenhet.

En passiv som kommer från en tillgång.

Nätverksmarknadsföring är märkligt och tveksamt tycker vissa människor.

Jag hörde en kollega på jobbet säga att hon pensionsparar 1000 kronor varje månad för att underlätta övergången från att vara inkomsttagare till pensionär.

Men varför inte satsa de pengarna på något som verkligen gör skillnad när du väljer att pensionera dig?


Fler och fler  älskar det sättet att tjäna pengar och har nya anhängare hela tiden. Vad är skillnaden mellan jobba hemifrån och vara försäljare eller egen företagare? Egentligen ingen.

Som försäljare eller egen företagare behöver du träffa nya kunder för att öka din försäljning. Du träffar de som handlar och de som inte handlar…Varje försäljning leder till provision.

Hittar du nya återförsäljare ökar din omsättning från deras försäljning trots att du inte gjorde någonting för att generera just den här försäljningen. Är du en anställd på ett företag som du tror att har ingenting med försäljning att göra? Varje företag strävar efter högre och högre omsättning från år till år. De säljer produkter och tjänster. Drar du inga pengar till företaget får du gå…

Det är precis samma sak med att bygga nätverk och jobba hemifrån. Du bygger nätverk av människor som du har introducerat dina produkter för. De köper produkter som du får provision för. Slutar de handla så minskar din omsättning och provision. Men det finns en skillnad!

Tänk dig ett  annat scenario. Du bygger ett stort nätverk av människor som vill kopiera dig och göra precis som du. Dessa personer är ofta dina kunder från början och de kommer att  bygga sina egna nätverken också. Alla får sina inkomster beroende på hur stort deras nätverk är för att tillsammans kan man skapa en omsättning , ett gemensamt ekonomiskt intresse. Större omsättning av produkter är en större provision för dig. Många medlemmar i ditt team ger dig en inkomst månad efter månad, år efter år. Även du är inte direkt involverat i just den försäljningen så fortfarande tjänar du pengar.


Skrivet av en kollega inom nätverksmarknadsföring... Smart en åxå!

 
 
Ingen bild

lena

5 januari 2012 14:39

önskar att jag vågade börja med networkmarketing.

Elisabeth Bergman

6 januari 2012 14:31

Varför skulle du inte våga? Registrerade nyss min syster, hon bor i USA. Man måste våga för att vinna och jag har insett att Networkmarketing är för alla. Bara man hittar en produkt man kan stå för och en upline (den som hjälper dig och registrerar dig) som faktiskt är ett stöd och hjälper dig!

Det är bara att höra av dig till mig om du vill veta mer antingen om vad jag arbetar med för produkter eller bara om network överhuvudtaget..

Vad har du att förlora?

kram Anna
070-478 15 26
anna@mittkaos.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth Bergman - 28 april 2012 12:31

Är så fruktansvärt less på att ha ont! Jag kan inte ha skor på mig, vilket innebär att jag inte kan göra något vettigt överhuvudtaget... Tillomed mina underbart fula rosa foppisar tar livet av min stackars tå. Det som är mest irriterande är att jag h...

Av Elisabeth Bergman - 27 april 2012 16:22

Som hästägare är livet inte en dans på rosor men eftersom vissa saker bara måste göras (krossade tår eller inte) får man ju helt klart försöka se det possitiva i det.   Även i dag blev en dag i fotvårdens tecken! Eftersom det regnat så var det ju...

Av Elisabeth Bergman - 26 april 2012 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev, massor har hänt (som vanligt när det gäller mig)  .   I måndags skulle jag ta lilla brun och åka upp till klubben och hoppa! Jag är ju egentligen väldigt hopprädd men hade äntligen kommit igång riktigt bra.. Så...

Av Elisabeth Bergman - 22 april 2012 14:40

Hos mig är det så att lördagar är bastudagar! Från halv två till fyra kan jag alltså inte nås på telefon eller få kontakt med på något annat sätt en att bege sig ner till bastun. Tänkte beskriva lite hur en bastudag går till.   Dagen startar ...

Av Elisabeth Bergman - 14 april 2012 11:40


Fick tag i världens sötaste ponnypannband!   Naturligtvis passade de inte mina storhästar men blev tvungen att köpa och testa endå.   75 kr/st eller 250 kr för alla 5!   Först till kvarn       Frakt tillkommer!  ...

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards