Avw

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Elisabeth Bergman - 5 april 2012 08:33

Torsdag (om ni inte visste det).


Det är rätt mysigt att vakna upp på morgonen när det är -10 grader ute och solen strålar in genom fönstret. Lilleman Linus har fått välling  och ny blöja, hästarna utsläppta (denna gång tilläts inget bus, det räcker med en hallt häst) och kaffet puttrar.  Helt ok morgon, skippar tillomed smärtstillande i dag. Hamnade ju på sjukan med njurbäckens inflammation( ej att rekomendera om man inte gillar en förjävlig smärta och feberyra) men för er som gillar det här kommer receptet..


1. Skaffa på valfritt sätt urinvägsinfektion

2. Ignorera den och kör på i 180 som vanligt

3. Efter ett tag när det börjar göra ont i valfri njure ta en alvedon och stick ut och rid ett rätt hårt pass på en häst.

4. Fortsätt träna och rida och glöm bort att dricka ordentligt i ett par dagar.

5. Febern brukar vid det här laget slå till och svårare smärtor med.

6. Ta en starkare alvedon och åk upp till ridhuset med hästen.

7. Glöm bort att dricka ordentligt.

8. Lägg dig i soffan och yra, gråta av smärta och tänk att du kan åka in till akuten i morgon i stället.

9. Ge upp, fumla fram telefonen och ring akuten.


En trevlig semester på en 4 - 5 dagar på närmaste sjukhus.


Så när ni nu har lyckats planera en minisemester på ett ganska enkelt sätt så ger vi oss in i den riktiga världen igen.. (utan yra)


Jag gillar att måla, vad jag målar spelar inte så stor roll så jag hittade ett par gamla stolar och en vagga uppe på loftet som jag tänkte tvätta slipa och måla. Har inte bestämt om det ska bli kurbits eller något annat skoj på dom... Men får lägga in lite bilder sen så får ni se :) Har ni någta gamla trämöbler liggande och finns i min närhet så tar jag dom gärna :)


Hupp just nu

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jobba hemifrån, framgång, familj och hästar. Hälsa och välbefinnande.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Networkmarketing

 

Aloevera produkter

 


Ovido - Quiz & Flashcards